پاسخگویان شبهات شایعات سوالات
loading...

پاسخگویان شبهات شایعات سوالات

بازدید : 11 سه شنبه 18 آبان 1395 زمان : 10:33

🔴سوال:

چرا در مذهب تشیع، هر کس کاری می‌کند، می‌گویند: اجرت با امام حسین (ع)؟ مگر امام حسین مانند دیگران بشر نیست؟ اجر کار نیک با امام حسین و بقیه بزرگان است یا با خداست؟ و این در کجای قرآن آمده است که کسی به غیر از الله اجر و پاداش کار نیک را می‌دهد یا در کدام حدیث از پیامبر(ص) آمده است.

🔵پاسخ:

👈 این اصل و این امر، اختصاصی به شیعه ندارد، به سنّی هم ندارد، اساساً روابط انسان با انسان و هم چنین انسان با خدا، همین‌طور است. همه "ربط" حلقه‌هاست. از دوست یا همسر یا فرزندتان هم که یک لیوان آب بخواهید، آب لوله‌کشی به مخزن مرتبط است و مخزن به رودخانه و رودخانه به ... . آیا کسی می‌گوید که من از کسی آب نمی‌خواهم، چون آب را خدا می‌دهد؟

خداوند متعال هیچ فیضی را بدون وسیله و واسطه نداده است تا کسی بتواند بدون وسیله و واسطه آن را اخذ کند. اینها که به بهانه‌ی خدا و توحید، نفی و انکار وسائل و واسطه‌ها را می‌کنند، همگی ارتباط‌شان را با خدا قطع می‌کنند، چون خداوند متعال این وسایل و واسطه‌ها را برای برقراری "ارتباط" قرار داده و معرفی کرده است. به همین دلیل در قرآن کریم بسیار به این "ربط"ها و "رابطه"ها، تصریح شده و تذکر داده است.

✅ بله، فقط خدا حیات می‌دهد، فقط خدا علم می‌دهد، فقط خدا روزی می‌دهد، فقط خدا اجر می‌دهد، فقط خدا وحی می‌دهد ... و اساساً جز خدا کسی چیزی ندارد که بخواهد به دیگری هم بدهد؛ اما خداوند غنی و منّان هیچ چیزی را بدون واسطه به کسی نداده است و نمی‌دهد.

آیا همین قرآن کریمی را که در اختیار ما مسلمانان شیعه و سنّی قرار گرفته است، خدا به قلب بنده و شما و ایشان وحی کرده است، یا به یک نفر نازل نموده و سپس با هزاران هزار وسیله در اختیار ما قرار گرفته است؟!

بله، فقط خداست که هدایت می‌کند، اما فرمود امامانی قرار دادیم که به امر ما هدایت می‌کنند: «وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ» (السّجده، 24)

ترجمه: و چون شكيبايى كردند و به آيات ما يقين داشتند، برخى از آنان را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما [مردم را] هدايت مى‏كردند.

👈 این خداوند متعال است که در هر گرفتاری برای متقین راه خروجی نشان می‌دهد "وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا / الطلاق، 2"

این خداوند است که هر کس را در راه او تلاش و جهاد کند، به راه‌های خودش هدایت می‌کند «وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ العنکبوت، 69» ...،
اما چگونه؟ آیا به جز از طریق اسباب، وسایل و واسطه‌هاست؟

👈 به طور قطع در میان شیعیان، هیچ کس پیامبر اکرم و معصومین صلوات الله علیه و آله را مستقل و منفک از "ربط الهی"، نمی‌شناسد و برایشان نقشی در "ایجاد" قایل نمی‌باشد و اگر باشد "شرک" است، اما دلیل نمی‌شود که به بهانه‌ی "توحید"، هر وسیله و راهی که او قرار داده است را نفی کنند؛ آیا کسی مدعی است که طریق هدایت بشر را بهتر از خالق بشر می‌داند؟ مگر به مؤمنین نفرمود: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ وَابْتَغُواْ إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ - اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، از خداوند پروا كنيد و (براى تقرّب) به سوى او (از مقرّبان درگاهش و از عمل‏هاى صالح) وسيله بجوييد / المائده، 35»

اگر به کسی بگویند: برای علم‌آموزی نزد استاد برو و کتاب بخوان، و او بگوید: خیر بنده موحد هستم و این وسایل را قبول ندارم، علم را خدا می‌دهد؛ در پاسخش چه باید گفت؟ اگر به او گفته شود که "اجر" استادت را بده، و او مدعی شود: اجر دهنده فقط خداست؟! چه باید گفت؟

در مقابل این همه آیات و احادیث که مستقیماً لفظ "اجر" را آورده و فرموده‌اند اجور کارگران، زحمت‌کشان و زنانتان را بدهید که واجب و فریضه الهی است (فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً)، چه می‌گویند؟ می‌گویند: ما فقط بشری مثل بقیه هستیم و اجر را فقط خدا می‌دهد؟!
🌹اجرت با سیدالشهداء علیه السلام:

✅ بی‌تردید اهل عصمت علیهم‌السلام، که انسان‌های کامل و الگو و اسوه‌ی همه انسان‌ها هستند، از کسی عقب نمی‌مانند و به کسی نیز بدهکار نمی‌مانند. هر سلامی را پاسخ می‌دهند، هر دیدار (زیارتی) را پس می‌دهند، برای هر دعایی، آنها بیشتر دعا می‌کنند، هر کاری که برای آنها (البته در راه خدا) انجام شود را مضاعف اجر می‌دهند منتهی باذن الله می‌دهند، آن چه را خدا به آنها داده، باذن او می‌دهند و آن چه خدا می‌دهد را به دست آنان می‌دهد.

✅ پس اجرت با امام حسین علیه‌السلام، دعا و خیر خواهی بسیار نیکویی است و هیچ کس هم چنین باوری ندارد که آنها منقطع از خداوند منّان و مستقلاً چیزی دارند یا می‌دهند.

✅ دقت کنیم که طبق آیات صریح قرآن کریم و هم چنین احادیث معتبر در منابع موثق شیعه و سنّی، خداوند متعال، اطاعت خود را در اطاعت از آنان، محبت خود را در محبت آنان و غضب خود را در غضب آنان قرار داده است. حال خیلی عجیب است اگر گفته شود: اجر خود را نیز به دست آنان می‌دهد؟ یا آن که نه تنها عجیب نیست، بلکه غیر از این نیست.

✅ آیا در احادیث کتب معتبر همه مذاهب، به نقل از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، نیامده است که "حسن و حسین دو جوان و آقایان بهشت هستند؟" خب آقایی این آقایان چگونه جلوه می‌کند؟ با بخشش همین نعمات و اجوری که خداوند متعال به آنان اعطا کرده است و به دیگران نیز از دست (به واسطه) آنها می‌دهد.

منبع: منتظران المهدی
بازنشر: ویکی شبهه
https://tlgrm.me/pasokhgoyan

http://shayeaat.blogfa.com/post/624

🔍 *وبلاگ و کانال پاسخگویان:*
با عضویت در کانال های مفید و ولایی و انتشار مطالب، افشاگر شایعات و مدافع حریم ولایت و یاور سرداران جنگ نرم باشیم.


برچسب‌ها: مذهب تشیع, اجرت با حسین, اطاعت از ائمه, واسطه های خیر

بازدید : 1 سه شنبه 18 آبان 1395 زمان : 10:33

🔴سوال:

چرا دیه جنین داخل شکم مادر اگر دختر یا پسر باشد با هم متفاوت است؟ جنین که دیگه فعالیت اقتصادی نداره

🔵پاسخ:

قسمت1⃣
درابتدا لازم به یاد اوری است که فعالیت اقتصادی یکی از حکمت های تفاوت دیه زن ومرد است نه علت تامه ان. ثانیااحکام شرعی وفلسفه ان را نمی توان با عقل خام محاسبه وقضاوت کرد.دراین راستا
روایتی است از امام جعفر صادق(ع) پیرامون دیه قطع انگشتان ... تا آنجا که می فرماید: ‹‹دیه 4 انگشت زن برابر است با 2 انگشت مرد» با توجه به اینکه بین زن و مرد در دیه انگشتان تا 3 انگشت تفاوتی بین زن و مرد نیست، چرا در 4 انگشت تفاوت قائل شده اند؟اگر به ذیل روایتی که از امام صادق(ع) روایت شده و در روشن شدن سؤال شما کمک میکند ،توجه کنید این سؤال جدی مطرح می شود که چرا برای قطع سه انگشت زن، به اندازه سه انگشت مرد، دیه تعیین شده است ولی برای چهار انگشت، دیه آن برابر با قطع دو انگشت مرد می شود، از این رو «ابان بن تغلب» که راوی این روایت است تعجب کرده، اظهار می دارد در کوفه این حکم را برای ما نقل کردند ما آن را نپذیرفتیم و حکمی شیطانی می پنداشتیم. امام صادق(ع) فرمودند: H}«مهلا یا ابان»{H ؛ أبان بن تغلب این قدر تند نرو، کمی تأمل کن، احکام الهی تعبدی است که به عقل بشری به خاطر محدودیت های آن نمی توان به همه و عمق مصالح نهفته در آن پی برد. اگر دیه بابت خسارت بود، بین انگشت های زن و مرد تفاوتی نبود .ثالثاتوجه اسلام به اینده است وبه تمام جوانب به صورت هماهنگ وعمیق نظر دارد. بدیهی است اگرجنین را سقط نمی کردند وکامل می شد وبه صورت زن ویامرد ظاهر می گشت مسلما فعالیت های اقتصادی انان فرق می کرد.باتوجه به این مبادی ،ابعاد ،اینده نگری ونگرش همه جانبه است که اسلام بین دیه جنین دختر وپسرتفاوت قایل است.
اما این که ماهیت دیه چیست؟ آیا به کارکردهای اقتصادی مرد و زن در جامعه نیز باید توجه نمود یا نه؟ و پرسش هایی از این دست مطرح می شود که پاسخ به آنها در تبیین پاسخ سؤال شما مناسب است. مناسب می دانیم در این زمینه، به مقاله: «نقش عقل در استنباط قواعد و مقررات حقوقی از دیدگاه اسلام»، سید ابراهیم حسینی منتشر شده در مجله معرفت شماره 61 (سال 1381) و نیز مقاله ای دیگر از ایشان را که در پاسخ به سؤالی مشابه این سؤال نگاشته اند و در مجله پرسمان شماره 11 (مرداد 82) منتشر شده است ارجاع دهیم.
نکته که همواره باید مورد تو جه قرار گیرد این است که مسأله ارث و دیه زن در نظام حقوقى اسلام، جزئى از کل است و نگاه به آن به صورت گسسته و بى‏ارتباط بادیگر اجزاى این مجموعه، ناقض ا ندیشه و موجب برداشت‏هاى ناصواب مى‏شود. بنابراین نمى‏توان این احکام را جدا از مجموعه نظام خانواده در اسلام مورد توجه قرار داد. دیه وارث زن در همه موارد، کم‏تر از مرد نیست؛ بلکه در مواردى کاملاً یکسان و در مواردى ارث زن بیش از مرد است؛ مانند موارد زیر: 1. دیه زن در کم‏تر از ثلث با مرد برابر است. 2. میراث پدر و مادر یا بستگان مادرى، بین زن و مرد یکسان است. هم چنین در کلاله اُمى، طرف مادرى برطرف پدرى مقدم مى‏شود و اگر زن نسبت به میت نزدیک‏تر از مرد باشد، چیزى به مرد نمى‏رسد. 3. اگر در مواردى ارث و دیه زن، کم‏تر از مرد است، این مسأله مبتنى بر مصالحى در نظام خانوادگى و روابط زن و مرد مى‏باشد و در مقابل نه تنها به نیکوترین وجهى جبران شده است، بلکه اساساً حقوق زن در چنین نظامى، بسیار بیش از مرد و فراتر از چیزى است که در «فمینیسم» غربى وجود دارد. براى تبیین این مسأله، به امور زیر توجه کنید: الف) اسلام در شرایطى به زن حق ارث بردن داد، ودیه قایل شد که به کلى زن از این حق محروم بود و نه تنها از مرد ارث نمى‏برد، بلکه خود همچون کالایى به ارث برده مى‏شد. ب) اسلام به زن استقلال اقتصادى داد و او را در تصرف دارایى خود استقلال بخشید. ج) علاوه بر استقلال اقتصادى، اسلام در هیچ شرایطى زن را موظف به تأمین نیازمندى‏هاى خود و خانواده نکرده است. بنابراین او دارایى‏هاى خود را در هر راه مشروعى مى‏تواند صرف کند و در عین حال براى رفع نیازمندى‏هاى خود تأمین جداگانه دارد؛ یعنى نفقه او در هر حال برعهده مرد است و اگر خودش نیز درآمد اقتصادى داشته باشد، مالک شخصى آن در آمدهاست و موظف نیست که آن‏ها را در جهت نیازمندى‏هاى خانواده و یا حتى نیازمندى‏هاى خود صرف کند؛
⭕️چرا دیه جنین داخل شکم مادر اگر دختر یا پسر باشد با هم متفاوت است؟ جنین که دیگه فعالیت اقتصادی نداره؟⭕️

قسمت2⃣:
اما مرد در هر حال موظف است که نیازهاى زن را تأمین نماید. بنابراین، شرایط جدید زندگى، با احکام اسلام هیچ تعارضى ندارد. ه) اسلام دو حق اقتصادى براى زن، برعهده مرد قرار داده است: 1. مهریه؛ که افزون بر اصل مهریه، حق تعیین میزان آن نیز به دست خود زن مى‏باشد. 2. نفقه؛ یعنى تأمین مالى نیازمندى‏هاى زن در زندگى که آن نیز برعهده مرد است. در کشورهاى غربى که داراى نگرش فمینیستى هستند و در تبلیغات پرهیاهوى جهانى، خود را بزرگ‏ترین حامیان حقوق زن قلمداد مى‏کنند، حقوق زن چگونه است؟ 1.
در غرب چیزى به نام حق نفقه وجود ندارد و زن نیز مجبور است براى تأمین معاش خود به تلاش و فعالیت بپرازد؛ در حالى که در حقوق اسلامى، زن اگر کارى هم بکند و درآمد بالایى نیز کسب کند، دارایى اش براى خودش محفوظ است و تأمین نیازمندى‏هاى او برعهده مرد است. 2. در جهان غرب، شخص مى‏تواند با وصیت خود، شخص واحدى را وارث تمام دارایى خود بگرداند و حتى اندکى از آن را به زن ندهد و شگفت این جاست که در موارد متعددى دیده شده است که ثروتمندان بزرگى، تمام دارایى خود را طبق وصیت براى گربه یا سگ خود به ارث نهاده‏اند و تمام اعضاى خانواده را از آن محروم ساخته‏اند؛ در حالى که در حقوق اسلامى، میراث میت، براساس حکم معین الاهى تقسیم و توزیع مى‏شود و کسى نمى‏تواند زن و فرزند خود را از حقوق خود محروم سازد. بنابراین اگر مشاهده مى‏شود که در مواردى در حقوق اسلامى دیه و یا میراث زن، نصف مرد مى‏باشد، به این علت است که مرد باید دارایى خودرا براى زن به مصرف برساند؛ در حالى که چنین وظیفه‏اى براى زن مقرر نشده است. علامه طباطبایى در تفسیر گران‏سنگ «المیزان» مى‏نویسد: «نتیجه این گونه تقسیم ارث بین مرد و زن، آن است که در مرحله «تملک»، مرد دو برابر زن، مالک مى‏شود؛ ولى در مرحله «مصرف»، همیشه زن دو برابر مرد بهره مى‏برد؛ زیرا زن، سهم و دارایى خود را براى خود نگه مى‏دارد؛ ولى مرد باید نفقه زن را نیز بپردازد و در واقع نیمى از دارایى خود را صرف زن مى‏کند»(15). براى توضیحات بیش‏تر مى‏توانید به مجموعه مقالات «فمینیسم از فراز تا فرود» مندرج در شماره‏هاى 3تا6ماهنامه پرسمان مراجعه کنید. براى آگاهى بیش‏تر ر.ک: الف) نظام حقوقى زن در اسلام، شهید مطهرى. ب) زن در آیینه جمال و جلال، آیه الله جوادى آملى. پ) فمینیسم علیه زنان، سید ابراهیم حسینى، کتاب نقد، شماره 17، زمستان 1379. ت) قرآن و مقام زن، سیدعلى کمالى. ج) بررسى میراث زوجه در حقوق اسلام و ایران، حسین مهریور. ح) قوانین فقه اسلامى، ج‏1، دکتر صبحى محمصانى، ترجمه جمال الدین جمالى محلاتى. خ) روشنفکر و روشنفکرنما، داود الهامى. چ) زن از دیدگاه اسلام، ربانى خلخالى. د) درآمدى بر نظام شخصیت زن در اسلام، محمد رضا زیبایى نژاد و محمد تقى سبحانى. پى‏نوشت: 1. ر.ک: قربانى، زین‏العابدین: اسلام و حقوق بشر، دفتر نشر فرهنگ اسلامى، چاپ پنجم، 1375، ص‏28-29. 2. ر.ک: فلسفه حقوق، قم: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى؛ چاپ اول، تابستان 1377، ص‏31،33،77و85. 3. مائده(5)، آیه‏50. 4. مطهرى، مرتضى، نظام حقوق زن در اسلام، قم: انتشارات صدرا، چ‏14، سال‏1369،ص‏194-195. 5. همان، ص‏202. 6. همان، ص‏208، به نقل از مجله زن روز، شماره 90. 7. قطب، محمد، شبهات حول الاسلام، ص‏112-115. 8. نظام حقوق زن در اسلام، ص‏215-216؛ نقل از مجله زن روز، شماره 101. 9. برگ اتوکلاین، روان‏شناسى اجتماعى، ترجمه على محمد کاردان، ج‏1، ص‏313. 10. حداد عادل، غلامعلى، فرهنگ برهنگى و برهنگى فرهنگ، ص‏73. 11. نساء(4):124. 12. نظام حقوق زن در اسلام، ص‏143-144. 13. صفایى، على، روابط متکامل زن و مرد، ص‏31-33. 14. نورمن اندرسون، تحولات حقوقى جهان اسلام، ترجمه فخرالدین اصغرى، جلیل قنواتى و مصطفى فضایلى، ص‏40. 15. طباطبایى، محمدحسین، المیزان فى تفسیر القرآن، ج‏4، ص‏315.

منبع: شبهه
https://tlgrm.me/pasokhgoyan

http://shayeaat.blogfa.com/post/625

🔍 *وبلاگ و کانال پاسخگویان:*
با عضویت در کانال های مفید و ولایی و انتشار مطالب، افشاگر شایعات و مدافع حریم ولایت و یاور سرداران جنگ نرم باشیم.


برچسب‌ها: دیه زن, دیه جنین, فعالیت اقتصادی مرد, احکام تعبدی اسلام

بازدید : 1 سه شنبه 18 آبان 1395 زمان : 7:03

🔴روشنگری:
*دولت اگر پول نداشت حقوق بدهد جیب نجومی‌ها چگونه پر شد؟!*

براساس اظهارات برخی نمایندگان عضو فراکسیون مستقلان ولایی رئیس‌جمهور در جلسه‌ای با اعضای این فراکسیون گفته است دولت در ماه‌های پایانی سال 94 پولی برای پرداخت حقوق‌ها نداشته است، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در بازه زمانی مورد ادعا حداقل 400 مدیر دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند، حقوق‌هایی که صحت ادعای منتسب به رئیس‌جمهور را زیر سؤال می‌برد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت طی گفت‌و‌گویی که با استقبال روزنامه‌های زنجیره‌ای مواجه شد با اشاره به جلسه روز یکشنبه اعضای فراکسیون مستقلان ولایی مجلس با رئیس‌جمهور اظهار داشت: رئیس‌جمهور گفت که ما سعی داریم تا سه کار را انجام دهیم. اولویت اول ما حقوق است. دوم یارانه و سوم سود اوراق بانکی.

روحانی خاطرنشان کرد سال گذشته سال بسیار سختی بود و ما در ماه‌های بهمن و اسفند حقوق نداشتیم و ناچار شدیم نفت خود را پیش‌فروش کنیم و به همین خاطر در سه ماهه نخست امسال پول نفت نداشتیم.

...این سخنان با استقبال گسترده روزنامه‌های زنجیره‌ای مواجه شد ، آفتاب یزد به نقل از روحانی در این جلسه تیتر زد: اواخر سال گذشته پول نداشتیم حقوق بدهیم.

روزنامه‌های زنجیره‌ای دیگر مانند اعتماد و شرق نیز به نقل از روحانی به مشکلات شدید اقتصادی کشور ناشی از به فروش نرفتن نفت و یا کاهش قیمت آن در سال گذشته پرداختند.

...خرداد ماه سال جاری رسانه‌ها مجموعه فیش‌هایی را منتشر کردند که در بازه زمانی مورد ادعا برخی مدیران دولتی حقوق‌های نجومی دریافت کرده بودند و آن فیش‌ها و این سخنان متناقض به نظر می‌رسند.

مردم می‌پرسند اگر دولت پولی برای پرداخت حقوق به کارگران و کارمندان ساده خود نداشته است حقوق‌هایی که به زحمت می‌شد و می‌شود با آنها زندگی کرد چگونه و از کدام خزانه‌ای حقوق‌های ده‌ها میلیونی و بعضا بالای صد میلیون به برخی مدیران پرداخت می‌شده است.

سؤال دیگری که بی‌جواب مانده است این که دولت یازدهم به دلیل مشکلات ادعایی اقتصادی و بودجه‌ای از دادن وام‌های خرد و ناچیز ازدواج و ...ابا می‌کند و حال چگونه برخی مدیران وام‌های میلیاردی و صدها میلیونی با نرخ سود اندک می‌گیرند و این خزانه خالی نمی‌شود و یا به آن خللی وارد نمی‌گردد؟!

...ادعای خالی بودن خزانه در ماه‌های پایانی سال 94 در حالی مطرح می‌شود که براساس گزارش رسانه‌ها در خرداد ماه سال جاری برخی مدیران در این بازه زمانی حقوق‌های ده‌ها میلیونی دریافت کرده‌اند.

19خرداد سال جاری کیهان در گزارشی به حقوق بالای یکی از مدیران بانکی پرداخته و نوشت: یک مدیر بانکی در مهر و اسفند سال گذشته به ترتیب بیش از 151 و 234 میلیون تومان دریافتی داشته است!

...بانک ملت نیز که وضعیتی همچون بانک صادرات دارد سال گذشته پاداش هیئت مدیره را 550 میلیون تومان اعلام کرد. حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره بانک تجارت نامعلوم است، اما پاداش هیئت مدیره 300 میلیون تومان بوده است.

براساس این گزارش «همچنین در بانک سینا، حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره معادل یک میلیون تومان و پاداش هیئت مدیره 250 میلیون تومان اعلام شد. حق حضور اعضای غیرموظف هیئت مدیره در بانک خاورمیانه هم یک میلیون تومان بابت برگزاری 2 جلسه در ماه و پاداش هیئت مدیره 960 میلیون تومان تعیین شد.»

...دستور‌ها، بیانیه‌ها و توجیه‌ها ادامه یافت تا این که جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرد تخلفی صورت نگرفته است!

یک ماه پیش معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد: مدیران حرامخوار قبلی تخلفی نکرده‌اند و از این به بعد برخورد خواهیم کرد‌!

...ادعای این که دولت پول نداشته تا حقوق‌ها را پرداخت کند در حالی است که بر اساس گزارش دیوان محاسبات حداقل 400 مدیر حقوق‌های نجومی دریافت کرده‌اند.

...در بخش جمع‌بندی گزارش دیوان محاسبات آمده است: کل مبلغ پرداخت شده مازاد بر 200 میلیون ریال به 397 نفر از مقامات و مدیران... 233 میلیارد و 627 میلیون و 873 هزار و 350 ریال بوده است.

کل وام پرداخت شده مازاد بر 800 میلیون ریال به 104 نفر، 240 میلیارد و 403 میلیون و 425 هزار و 371 ریال بوده است.

این مسائل به وجود آورنده این پرسش است که اگر ادعای خالی بودن خزانه دولت صحت داشته باشد، پس چطور در همان ایام چند صد مدیر حقوق‌های نجومی گرفته‌اند؟! البته چنین اظهاراتی از سوی رئيس‌جمهور بی‌سابقه نیست. از این منظر می‌توان گفت آیا طرح ادعای نداشتن پول برای پرداخت حقوق، بسترسازی دیگری برای تحمیل برجام‌های بعدی است؟!

منبع: روزنامه کیهان
https://tlgrm.me/pasokhgoyan/744

http://ashayeaatf.rozsite.ir/post/190

🔍 *وبلاگ و کانال پاسخگویان:*
با عضویت در کانال های مفید و ولایی و انتشار مطالب، افشاگر شایعات و مدافع حریم ولایت و یاور سرداران جنگ نرم باشیم.


برچسب‌ها: حقوق های نجومی, دروغگویی روحانی, روزنامه زنجیره ای, مدیران نجومی

بازدید : 4 دوشنبه 17 آبان 1395 زمان : 11:00

تعداد صفحات : 2

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 505
  • بازدید سال : 1036
  • بازدید کلی : 2803
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی